Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Erik H - 28 maj 2013 10:27

Väckarklockan ringde. Chicago spelades upp.

Nu var det en till ny dag i Tokyo - eller det var. På den senaste tiden har jag varit och besökt 皇居, Kōkyo, där den kejserliga familjen bor. Det hela ligger på en enorm park med en ö mitt i tokyo, omgiven av vatten och höga murar. Familjen visar sig på en balkong den andra januari och den 23:e december, då kejsaren fyller år. Då får folket också beträda innegården och huset. I Sverige har vi också monarki. Monarkin varierar från land till land. Men jag anser att monarki är dåligt därför att just dem som föds i den familjen får tillgång till allt - det är ingen som bestämmer i vilken familj man föds i. Även om kungligheterna i Sverige inte bestämmer något och vi har statsminister tycker jag endå att vi borde ha president, ungefär samma som man har i finland. Jag tror att dem som är i den kungliga familjen ser helt annat på det. Ungefär som när man vinner på ett lotto och andra blir avundsjuka på en men man själv tycker att man har haft tur och ska behålla det. Med president slipper man inte helt det dock, helst borde folket bestämma allt, men problemet med det är att fler 'dumma' folk bestämmer 'dumma' saker.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards