Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Erik H - 16 maj 2013 12:37

Halloj!

Återigen bloggar jag från Tokyo, Japan. Som skrivet i föregående blogg har jag besökt Shinagawa Aquarium.

Först var det tänkt att jag skulle besöka det i tisdags, men efter att jag kollade deras hemsida kvällen innan såg jag att varje tisdag och den förste januari var det stängt annars är öppettiderna från kl 10 på morgonen till kl 5. I Sverige har jag sett ett akvarium fast det var mycket länge sedan, ungefär 8 år sen. Shinagawa Aquarium ligger nära Omorikaigan Station, en tågstation. I tåget var det hissmusik som spelades, kändes redan som tåget gick snabbare. Fast då satte jag på mig hörlurarna och lyssnade på Miles Davis.

Appropå musik så är det känt med "Big in Japan" att man har det lätt att bli känd här, många band/artister som har misslyckats i USA och Europa har då åkt till Japan och försökt där, många lyckas, många misslyckas. Ett exempel på sådant band är Cheap Trick. Japanerna klassar dem som en av de största i världen fast det tycker inte jag, några av deras låtar är bra dock, Surrender, Dream Police och några till.

Över till akvariumet. Det var ganska häftigt att gå i en glastunnel under vattnet och se på hajar, fiskar m.m, men det är inget detta akvarium är ensamma om, och priset låg på 600 yen = 39 kr vilket gjorde det till en ganska ekonomisk, billig underhållning.

På det svenska Aquaria Vattenmuseum nära Gröna Lund, Stockholm i Sverige kostar en vuxenbiljett 90 kr. Lite mer än dubbla priset, men det är också billigt i Japan pga den stora folkmängden och alla är inte lika rika som oss i Sverige.

Det var allt för nu!

/Erik


     

Pingviner, fiskar, vatten!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards